Smite France Notes du Patch du Mardi 9 Juillet 2024 – Smite France

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Patch 11.7

Retour d’Eté | Notes de Mise à Jour 11.7

Nouveaux Costumes de Dieux

Cupidon Archer de la Cour (Court Archer)

Cross-Gen | Pass Cross-Gen

Aphrodite Charmeuse de la Cour (Court Charmer Aphrodite)

Cross-Gen | Pass Cross-Gen

Mulan Grand Honneur (High Honor)

Cross-Gen | Honneur Immortel

Méduse Plaisir d’Eté (Summer Fun)

Cross-Gen | Honneur Immortel

Ymir M. Mou (Mr. Squish)

Cross-Gen | Coffre Mou

 

Equilibrage

Modes de Jeu

Match à Mort de Méduse

This fan favorite 3v3v3 adventure mode has finally made its return! Team up and survive the shrinking sandstorm, or conquer all in your path to claim victory!

  • L’interface a été mis à jour pour être compatible avec l’interface Classique et l’interface mis à jour.
  • Kali, Perséphone et Morrigan sont bannies de ce mode.

Joute

Despite several heavy-handed adjustments in the past, Joust has remained a mode that is dominated by double tank compositions. Our goals are twofold: carries should come online faster and the mode provides more map-level options that support building damage.

Additionally, we want the Demon King to be more oriented around team play, so we have added new strategic elements in order to push it away from being purely solo-able.

  • Général
    • Ajout de 2 d’EXP par à-coup.
    • Augmentation du gain d’Or par à-coup de 6 à 7.
    • Augmentation de l’Or de tous les camps d’entre 10% et 20%.
    • Augmentation de l’Or des Sbires de 10%.
    • Mise à jour de l’échelonnage de la Santé, des Protections et des dégâts des camps.
  • Bonus
    • Bonus Rouge Amélioré
      • Augmentation de la Puissance Physique de 10 à 20.
      • Augmentation de la Puissance Magique de 15 à 30.
    • Bonus Violet Amélioré
      • Augmentation de la Vitesse d’Attaque de 15% à 20%.
  • Roi Démon Taureau
    • Nouveau malus : Les Attaques du Roi Démon Taureau réduisent les dégâts infligés par la cible de 20% et ses soins de 40% pendant 3s.
    • Le Roi Démon Taureau a d’autres caractéristiques échelonnées en dehors de la Santé.
    • Le Roi Démon Taureau devient renforcé à 12 minutes de jeu et confère une version améliorée de son bonus conférant alors 10% de Pénétration supplémnetaire.
  • Structures
    • Tour de Rang 1
      • Réduction de la Santé de 2000 à 1800.
      • Augmentation de la Puissance de Base de 195 à 215.
      • Augmentation de la réduction de Protection Physique de 6% à 7,5% par coup.
      • Augmentation de la réduction de Protection Magique de 8% à 10% par coup.
    • Phénix
      • Augmentation de la Santé de 1500 à 2400.
      • Augmentation des PdS5 de 10 à 25.
      • Réduction de la Protection Physique de 150 à 125.
      • Réduction de la Protection Magique de 150 à 125.
      • Augmentation de la Puissance de Base de 20.
      • Augmentation de la réduction de Protection Physique de 6% à 7,5% par coup.
      • Augmentation de la réduction de Protection Magique de 8% à 10% par coup.
      • Réduction de la Santé maximale régénérée de 30%.
  • Titan
    • Augmentation de la Santé de 8000 à 8500.
    • Réduction de la Protection Magique de 60 à 45.

Objets

Linceul Vampirique (Vampiric Shroud)

This Magical offensive starter item has been the clear underdog of the three for a while now, so it’s time for a small increase in Power for that extra early game aggression.

  • Augmentation de la Puissance Magique de 25 à 30.

Linceul Imbibé de Sang (Blood-soaked Shroud)

With the decrease in Max Health in 11.6, we wanted to give the less favorable Shroud upgrade an increase in Healing to compensate.

  • Augmentation de la restauration de la Santé et du Mana de 1% à 1,2%.

Masque du Combattant (Fighter’s Mask)

While this starter has struggled to find a place, we are giving it just a bit of extra Power to put it on even footing with other comparable items. Players will now really feel the bonus Damage Dealt as a true bonus, rather than having it as compensation.

  • Augmentation de la Puissance Physique de 10 à 15.
  • Augmentation de la Puissance Magique de 15 à 25.

Masque du Protecteur (Protector’s Mask)

Although Protector’s Mask has been a viable alternative for off-class Supports in the past, because it is considerably more expensive than the standard Support starter items, the characters who would normally buy them (who are now considerably less tanky) are also afforded less sustain via Potions in lane. A slight cost decrease will help to equalize that gap.

  • Réduction du Coût de 650 à 550.

Bâton du Sorcier (Warlock’s Staff)

Though we were hoping to see more of this item since the stacking rework earlier in the year, we recognize that it has failed to be the one-stop-shop for Magical Power and Health that we were hoping for. Now it is uncontestably the most Health on a single item in the entire game!

  • Augmentation de la Santé de 100 à 200.

Bâton Ethéré (Ethereal Staff)

This item has been underwhelming for quite a while now, so we’re rewarding players that are playing around their procs by allowing an additional stack of Health to be stolen, as well as letting those stacks persist for longer!

  • Augmentation de la durée du bonus de 45s à 60s.
  • Augmentation du nombre de cumuls maximal de 3 à 4.

Cuirasse du Canonnier (Cannoneer’s Cuirass)

We want to really emphasize the economic aspect of this item and make it more worthwhile for players who want to try to min-max their gold earnings! Now players can buy it even sooner and get that gold flowing!

  • Réduction du Coût de 2000 à 1850.

Arrondie (Arondight)

As is typical for this age of experimentation, we are now allowing various Physical classes to purchase previously exclusive Arthurian items!

  • Peut dorénavant être acheté par les Chasseurs.

Arc Infaillible (Fail-Not)

  • Peut dorénavant être acheté par les Assassins et les Guerriers.

Ailes Célestes (Heavenly Wings)

It’s time to go faster more often than before! This under-purchased Relic just needs a small bump, so we’re hoping it feels better than ever – especially when paired with a Relic Dagger!

  • Réduction du Temps de Rechargement de 130s à 120s.

Ailes Célestes Supérieures (Greater Heavenly Wings)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 110s à 100s.

Ailes Enchevêtrées (Entangling Wings)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 110s à 100s.

Cape de Méditation (Cloak of Meditation)

With the prevalence of anti-heal and the decrease of Health in 11.6, we wanted to provide a bit more Health sustain for players that choose to opt into the Healing and Cooldown oriented strategy.

  • Augmentation du Soin de 8+2% à 10+2,5% de votre Santé manquante.

Cape de Méditation Supérieure (Greater Cloak of Meditation)

  • Augmentation du Soin de 8+2% à 10+2,5% de votre Santé manquante.

Cape de l’Ascète (Cloak of the Ascetic)

  • Augmentation du Soin de 20+3% à 25+3,5%  de votre Santé manquante.

Bracelet d’Eclat (Bracer of Radiance)

In patches past, Bracer was once a mainstay of competitive play for Supports. However, between the several patches of nerf after nerf it received, it fell off quite hard. We want to give it just a little push rather than send it straight back to the top, so a small duration buff is going to help quite a bit!

  • Augmentation de la Durée du Bonus de 6s à 8s.

Bracelet d’Eclat Supérieur (Greater Bracer of Radiance)

  • Augmentation de la Durée du Bonus de 6s à 8s.

Bracelet de Brillance (Bracer of Brilliance)

  • Augmentation de la Durée du Bonus de 6s à 8s.

Barrière Divine (Divine Barrier)

Divine Barrier has yet to find its place, so we’re giving it a slight QoL style buff to make it easier to use in the midst of battle!

  • Augmentation de la portée de déploiement de 30 à 55.
  • Barrière Divine Supérieure (Greater Divine Barrier)
    • Augmentation de la portée de déploiement de 30 à 55.
  • Barrière Bénie (Blessed Barrier)
    • Augmentation de la portée de déploiement de 30 à 55.

Fatalis Accéléré (Hastened Fatalis)

Year 11 of Smite has been all about experimentation and giving long-time fans a wave of nostalgia! Hastened Fatalis is one of the most iconic items to ever be in SMITE, and now it’s making its triumphant return! We are aiming for this item to feel like a decently-priced luxury, but we also recognize that for a Haste effect to be relevant, the stats have also got to be up to snuff.

  • Lame Toxique a été supprimé du jeu.
  • S’achète depuis Fatalis.
  • 2500 d’Or
  • + 100 de Santé
  • + 10 de Pénétration
  • + 20% de Vitesse d’Attaque
  • + 7% de Vitesse de Déplacement
  • PASSIF – Blesser un ennemi avec une Attaque de Base confère Hâte pendant 1s, vous immunisant à la pénalité de déplacement lors des Attaques de Base.

Fatalis

  • Renommé depuis Lame du Défenseur.
  • S’achète depuis Lame Ancienne.
  • 1400 d’Or
  • + 75 de Santé
  • + 5 de Pénétration
  • + 10% de Vitesse d’Attaque
  • + 5% de Vitesse de Déplacement

Lame Rituelle (Ritual Blade)

  • Renommé depuis Lame Maudite.
  • S’achète depuis Lame Ancienne.
  • 1350 d’Or
  • + 150 de Santé
  • + 5% de Vitesse de Déplacement
  • + 10% de Réduction de Temps de Rechargement

Faux de Lotus (Lotus Sickle)

  • S’achète dorénavant depuis Lame Rituelle

Dague du Reliquaire (Relic Dagger)

  • S’achète dorénavant depuis Lame Rituelle

Ichaival

With the return of Hastened Fatalis, we wanted to use it as an opportunity to consolidate the other “Hastened”-style effects into one multi-faceted item. However, that leaves quite a few open spaces in the item lineup… which means it’s time for some old favorites to make their comeback!

Atalanta’s Bow is out and Ichaival is in! Ichaival was once the premiere early game boxing item for the Hunters who wanted to get active right out of the gate. We will not be returning it to its prior Tier 2-esque pricing scheme, but we want to make sure it feels worth it as a fully fledged Tier 3 slated item.

  • Arc d’Atalante a été supprimé du jeu.
  • S’achète depuis Arc du Chasseur.
  • 2200 d’Or
  • + 20 de Puissance Physique
  • + 25% de Vitesse d’Attaque
  • + 10 de Pénétration Physique
  • PASSIF –Chaque Attaque de Base réussie augmente votre Puissance Physique de 5, réduit la Puissance Physique de votre cible de 5 et la Puissance Magique de votre cible de 10 pendant 5s (cumulable jusqu’à 4 fois).

Epée Coupe-Pierre (Stone Cutting Sword)

With Hastened Katana out of the picture, Stone Cutting Sword seemed like the most viable candidate to return to the hands of Assassins and Warriors. We understand that this item was a big proponent of what made hybrid-style Junglers strong, so we’ll be keeping a close eye on who is buying it and when to ensure that the Jungle maintains a healthy variety of viable gods.

  • Katana Accéléré a été supprimé du jeu.
  • S’achète depuis Lame aux Mille Pliures.
  • 2300 d’Or
  • + 35 de Puissance Physique
  • + 7% de Vitesse de Déplacement
  • PASSIF – Vos Attaques de Base de Corps-à-Corps réduisent la Protection Physique ennemie de 7 et augmentent votre Protection Physique de 7 pendant 3s (cumulable jusqu’à 3 fois).

Anneau d’Hécate (Ring of Hecate)

Bye bye Hastened Ring – hello Ring of Hecate! We have noticed that Magical Carries have been struggling patch after patch, especially after the big TTK change in 11.6. One gap we have identified in their build path is a lack of flat Penetration, so we felt it made the most sense to grant this returning item a nice boost for extra early game prowess. We hope that with this change, Magical Carries will be able to keep up with the early game aggression we have been so excited to see!

  • Anneau Accéléré a été supprimé du jeu.
  • S’achète depuis Anneau Mystique.
  • 2400 d’Or
  • + 55 de Puissance Magique
  • + 20% de Vitesse d’Attaque
  • + 15 de Pénétration Magique
  • PASSIF – Vos Attaques de Base appliquent une malédiction aux ennemis et vous renforcent, augmentant alors votre Puissance Magique de 5% et réduisant la Puissance de votre cible de 5% pendant 5s (cumulable jusqu’à 3 fois).

Bocle de Rebond (Rebound Buckler)

This new Tier 1 is the base of a brand new tree of some familiar sounding defensive items… will you long-time SMITE fans recognize them all?

  • 600 d’Or
  • + 100 de Santé
  • + 10 de PdS5

Bouclier Balisé (Warded Shield)

  • S’achète depuis Bocle de Rebond.
  • 1200 d’Or
  • + 150 de Santé
  • + 35 de Protection Magique
  • + 15 de PdS5

Ancile

The first of the defensive items to be brought back is Ancile! This item was previously an early game staple against Magical gods that have solid channeling abilities. This iteration also gains a bit of aggression on the passive in order to make it feel right at home with the current climate of the Solo lane and beyond!

  • S’achète depuis Bouclier Balisé.
  • 2200 d’Or
  • + 200 de Santé
  • + 45 de Protection Magique
  • + 20 de PdS5
  • PASSIF – A chaque fois que vous subissez des dégâts Magiques d’une compétence ennemie, vous relâchez une onde de choc qui réduit au Silence tous les ennemis à 30 unités pendant 1s. Cet effet ne peut se déclencher qu’une fois toutes les 30s. Pendant que cet effet est en rechargement, vous gagnez 20 de Puissance Physique et 35 de Puissance Magique.

Armure de Némée (Nemean Armor)

  • Renommée depuis Maille de Bronze.
  • S’achète depuis Bocle de Rebond.
  • 1250 d’Or
  • + 150 de Santé
  • + 25 de Protection Physique
  • + 15 de PdS55

Peau du Lion de Némée (Hide of the Nemean Lion)

Tank players rejoice, as it’s time for Hide of the Nemean Lion to once again take its place as a staple counterpick item against those pesky Basic Attackers. We will be closely monitoring the damage this item is dealing, as we understand the prior frustrations around this item are returning alongside it, but we are excited to see more specialized builds return!

  • S’achète depuis Armure de Némée.
  • 2450 d’Or
  • + 200 de Santé
  • + 50 de Protection Physique
  • + 20 de PdS5
  • PASSIF – Renvoie 15% des dégâts des Attaques de Base en tant que dégâts physiques à l’attaquant.

Bouclier Forteresse (Fortress Shield)

  • S’achète depuis Bocle de Rebond.
  • 1400 d’Or
  • + 200 de Santé
  • + 20 de Protection Physique
  • + 15 de PdS5

Bouclier du Phénix (Shield of the Phoenix)

While this item may have a brand new name, its passive seems mighty familiar… Like a phoenix, it will rise again from the item graveyard and make its triumphant return as a solid sustain option!

  • S’achète depuis Bouclier Forteresse.
  • 2350 d’Or
  • + 250 de Santé
  • + 30 de Protection Physique
  • + 20 de PdS5
  • + 10% de Réduction de Temps de Rechargement.
  • PASSIF – A chaque fois que vous blessez un Dieu ennemi avec une Compétence, vous restaurez 2% de votre Santé maximale et de votre Mana maximal. Cet effet ne peut se déclencher qu’une seule fois par compétence.

Bouclier du Polymorphe (Shifter’s Shield)

Last but not least, it’s time to shift things up with the return of Shifter’s Shield! A very stat efficient item for the price, this Shield will allow you to feel able to aggress, then retreat when necessary!

  • S’achète depuis Bouclier Forteresse
  • 2400 d’Or
  • + 300 de Santé
  • + 30 de Protection Physique
  • + 30 de Protection Magique
  • + 20 de PdS5
  • PASSIF – Tant que vous avez plus de 75% de votre Santé, vous gagnez 30 de Puissance Physique et 45 de Puissance Magique. Tant que vous avez moins de 75% de votre Santé, vous gagnez 20 de Protections.

Blason d’Acier (Steel Crest)

  • Remplace Maille de Bronze en conservant les mêmes caractéristiques et le même passif.

Dieux

Agni

The God of Fire remains one of the safest and most consistent options out there for Mid laners, so we’re nerfing him just a bit across the board to make him more comparable to his opposition.

Combustion

  • Réduction de la Contribution Magique de 8% à 6% par à-coup.

Vague de Flammes  (Flame Wave)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 15/14/13/12/11s à 15/14,5/14/13,5/13s.

Chute Incandescente (Rain Fire)

  • Réduction des Dégâts de 140/180/220/260/300+65% à 135/175/215/255/295+60%.

Bacchus

Despite his party animal nature, Bacchus may just be one of the most consistent Support picks out there! With a little bit of everything in his kit, this wine-drinking god has had just a bit too much to drink, so we’ve got to take him down a notch.

Plat (Belly Flop)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 14s à 15s.

Renvoi des Dieux (Belch of the Gods)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 12s à tous les Niveaux à 14/13,5/13/12,5/12s.

Intoxication (Intoxicate)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 12s à tous les Niveaux à 14/13,5/13/12,5/12s.

Cabrakan

As a character who often pulls the ire of minions in the early game, Cabrakan has been taking way more damage than he’s been used to! As such, we want to give him a bit more early game utility, and additional survivability when being hit.

Ecrasement Sismique (Seismic Crush)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16/15,5/15/14,5/14s à 14s.

Bouclier de Réfraction (Refraction Shield)

  • Augmentation des Protections par cumuls de 2/3/4/5/6 à 4/5/6/7/8.

Chac

Though Chaac may be perceived as an early game god, his stats would indicate that he is not doing well in the point of the game where he should be the strongest. A couple all-round buffs should help him out in the early game while allowing him to more smoothly transition into the late game.

Eclair (Thunder Strike)

  • Augmentation des Dégâts de Base de 90/150/210/270/330 à 100/160/220/280/340.

Danse de la Pluie (Rain Dance)

  • Réduction du Coût de Mana de 75/80/85/90/95 à 75 à tous les Niveaux.

Appel de la Tempête (Storm Call)

  • Augmentation des Dégâts de Base de 300/350/400/450/500 à 300/360/420/480/540.

Chronos

It’s time for more Chronos buffs! In general, Magical Carries have been having a tough time, but Chronos has been seeing the worst of it. As a relatively immobile Mage with an Ultimate that takes quite some time to go off, he has been seeing quite a few more deaths than usual.

Général

  • Augmentation de la Santé de Base de 400 à 425.
  • Augmentation de la Protection Physique de Base de 11 à 13.

Accélération (Accelerate)

  • Réduction du Coût de 60/65/70/75/80 à 60 à tous les Niveaux.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 14s à 12s.

Cùchulainn

The Hound of Ulster’s early aggressive style is certainly very strong in a low TTK meta! As such, we’re taking down the damage of his core poke and engage tools, and taking their cooldowns up just a bit as well.

Lance Barbelée (Barbed Spear)

  • Réduction des Dégâts de Base de 85/145/205/265/325 à 80/140/200/260/320.
  • Augmentation du Temps de Rechargement de 15/14/13/12/11s à 16/15/14/13/12s.

Lance de la Douleur Mortelle (Spear of Mortal Pain)

  • Réduction des Dégâts de Base de 175/250/325/400/475 à 175/245/315/385/455.
  • Augmentation du Temps de Rechargement de 100/95/90/85/80s à 105/100/95/90/85s.

Er Lang Shen

Ever since our adjustments to Erlang Shen when he was dominant in the meta, he hasn’t felt the same to play. We hear you, and we want to give him that fun game loop back. This knockup will be slightly lower than what he previously had in order to minimize frustration from the opponent’s perspective, but still allow Erlang to combo off and play his iconic style!

72 Transformations

  • La Tortue Repousse dorénavant en l’Air les Dieux ennemis touchés.

Fáfnir

Despite a couple of major adjustments to Fafnir’s kit, he did not rise in the rankings all too much. We’re giving him more flexibility with how often he’s able to Coerce his allies, and who isn’t getting hyped for an extra 20 seconds in dragon form at rank 1!

Coercition (Coerce)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16s à tous les Niveaux à 16/15,5/15/14,5/14s.

Corruption Draconique (Draconic Corruption)

  • Augmentation de la Durée de 20/30/40/50/60s à 40/45/50/55/60s.

Geb

Surprisingly, this sturdy god has quickly climbed to the top of the leaderboards, mostly due to his Shields not being affected much by the TTK changes and his solid base damage. As such, we’re taking down the efficacy of those tools toward the late game, as Geb is much more geared towards hard carrying (in Support) from that time onward.

Onde de Choc (Shock Wave)

  • Réduction des Dégâts de Base de 100/170/240/310/380 à 100/165/230/295/360.

Bouclier de Pierre (Stone Shield)

  • Réduction du Bouclier de 50/100/150/200/250 à 50/95/140/185/230.

Cataclysme (Cataclysm)

  • Réduction des Dégâts de Base de 120/235/350/465/580 à 120/225/330/435/540.

Hadès

Though Hades is quite good at controlling a lane, he falls off quite hard toward the late game. As such, we want to give him more frequent access to his strongest ability, making him more able to control team fights, or even get them started, should he choose to!

Pilier d’Agonie (Pillar of Agony)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 90s à tous les Niveaux à 90/85/80/75/70s.

Izanami

While one might imagine this goddess would be thriving in an early game oriented meta, Izanami unfortunately has fallen quite far behind. We’re giving her a bump to the Penetration from her Passive, as well as bumping the duration of the Silence of Dark Portal. We want players to feel rewarded for hitting it!

A l’Approche de la Mort (Death Draws Nigh)

  • Augmentation de la Pénétration Physique par cumul 3% à 4%.

Portail des Ténèbres (Dark Portal)

  • Augmentation de la Durée du Silence de 1,5/1,65/1,8/1,95/2,1s à 1,5/1,75/2/2,25/2,5s.

Janus

Janus has seen a surprising surge in popularity after the TTK adjustments, and masters of the God of Portals and Transitions have been poking their opponents much harder than they’re used to. As such, we’re bringing Janus’ damage and scaling down just a bit, as he is still a very skill-intensive character and generally remains low on the win rate scale.

Vortex Instable (Unstable Vortex)

  • Réduction des Dégâts de Base de 110/175/240/305/370 à 100/165/230/295/360.

Seuil (Threshold)

  • Réduction de la Contribution Magique supplémentaire de 20/30/40/50/60 à 15/25/35/45/55.

Maman Brigitte

With the adjustment to Maman’s item proccing on Party Trick, there was an unintended consequence that caused her to heal and sustain significantly less from items like Bumba’s Dagger and Vampiric Shroud that made it extremely difficult to sustain in jungle or lane. We are only adjusting the heal to find a better happy medium.

Tour de Passe-Passe (Party Trick)

  • Augmentation du Soin des effets des objets de 25% à 100%.

Méduse

This sneaky snake has slithered her way to the top of the rankings in pick rate, win rate, and ban rate. As such, we’ve got to set her straight!

Tir de Vipères (Viper Shot)

  • Réduction des Dégâts de Base de 20/25/30/35/40 à 18/23/28/33/38.
  • Augmentation du Temps de Rechargement de 10s à tous les Niveaux à 12/11,5/11/10,5/10s.

Jet d’Acide (Acid Spray)

  • Réduction des Dégâts de 105/160/215/270/325+85% à 100/155/210/265/320+80%.

Pétrification (Petrify)

  • Réduction des Dégâts de 300/400/500/600/700+100% à 280/380/480/580/680+95%.
  • Augmentation du Temps de Rechargement de 90s à 100s.

Nout

Nut has been fairly balanced since her release, but because her mobility is so limited, her survivability has fallen quite a lot ever since the TTK changes. We want to give her just a small amount of help in the damage department, and additional early game assistance when it comes to her maneuverability.

Effondrement de Comète (Crashing Comet)

  • Augmentation des Dégâts de Base de 35/55/75/95/115 à 45/65/85/105/125.

Distorsion (Warp)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 14/13,5/13/12,5/12s à 12s à tous les Niveaux.

Mulan

With several QoL changes for Mulan this year, she has been feeling better than ever to play! However, her statistics have been getting a bit too high compared to her peers in the Solo lane, so she’s taking quite a few nerfs to get her back in line.

Transpercement à la Lance (Spear Thrust)

  • Réduction des Dégâts de Base par coup de 100/140/180/220/260 à 100/135/170/205/240.
  • Augmentation des dégâts supplémentaires de 20/30/40/50/60 à 10/20/30/40/50.

Grappin (Grapple)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 13s à 15/14,5/14/13,5/13s.

Maîtrise Divine (Divine Mastery)

  • Réduction des dégâts d’épée de 80/140/200/260/320 à 80/130/180/230/280.

Nox

While Nox may not be performing the best in all roles, she is performing significantly worse when built damage. We want to give her a couple of small offensive-oriented buffs across the board for those who wish to play that specific style.

Flamme de la Nuit (Flame of the Night)

  • Augmentation de la Puissance Magique par cumul de 3% à 5%.

Ténèbres du Siphon (Siphon Darkness)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 100% à 110%.

Pas de l’Ombre (Shadow Step)

  • Réduction du Coût de Mana de 90 à tous les Niveaux à 75 à tous les Niveaux.

Nuwa

One of the biggest beneficiaries of the pet proc changes, Nu Wa has risen through the ranks rather quickly, especially because of the adjustments to Magical Protections in 11.6. As such, that is the area we are focusing on nerfing, in addition to a small cooldown increase for her main poke tool.

Soldats d’Argile (Clay Soldiers)

  • Réduction de la réduction de Protection de 4/8/12/16/20 à 4/7/10/13/16 par coup.

Métal Eclatant (Shining Metal)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 8s à 9s.

With Summer in full swing, the sun is at its full strength! Ra has been fairly negatively affected by the TTK changes as a relatively immobile mage. Though he may be speedy, it has not helped him escape the fact that his base Health pool is rather low.

Général

  • Augmentation de la Santé par Niveau de 68 à 71.

Lumière Divine (Divine Light)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 60% à 70%.

Bénédiction Solaire (Solar Blessing)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 15s à tous les Niveaux à 15/14,5/14/13,5/13s.

Ratatosk

hough Assassins are generally performing quite well, surprisingly Ratatoskr is not amongst them. We hope that you all go nuts for these Acorn buffs!

Gland d’Yggdrasil (Acorn of Yggdrasil)

  • Gland Vif (Lively Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 15 à 20.
    • Augmentation du Soin de 2% à 3% de votre Santé maximale.
  • Gland à l’Écorce Épaisse (Thickbark Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 35 à 40.
    • Augmentation du Soin de 2% à 3% de votre Santé maximale.
  • Gland Persistant (Evergreen Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 35 à 40.
    • Augmentation du Soin de 5% à 6% de votre Santé maximale.
  • Gland d’Orties (Nettle Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 15 à 20.
  • Gland de Buisson Hérissé (Bristlebush Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 40 à 45.
  • Gland d’Épines de Chardon (Thistlethorn Acorn)
    • Augmentation de la Puissance Physique de 40 à 45.

Seth

Though Set has previously been a mainstay of high level play, he has fallen off quite drastically in ranked and especially casuals. As such, we want to give players more opportunities to make sick plays with Kingslayer, all while giving them a small bump in Attack Speed from Relentless.

Implacable (Relentless)

  • Augmentation de la Vitesse d’Attaque par cumul de 2,5% à 3%.

Régicide (Kingslayer)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 90s à tous les Niveaux à 90/85/80/75/70s.

Thanatos

Though Thanatos is always a pubstomping menace, it has become even more apparent how strong he is in the right hands with the TTK adjustments. Now that Health and Protections have gone down, his damage feels even more substantial, especially with his Death Scythe!

Faux de la Mort (Death Scythe)

  • Réduction des Dégâts de Base de 100/170/240/310/380 à 95/165/235/305/375.
  • Augmentation du Temps de Rechargement de 12s à tous les Niveaux à 14/13,5/13/12,5/12s.

Odeur de Mort (Scent of Death)

  • Réduction de la Pénétration Physique de 10/15/20/25/30 à 5/10/15/20/25.

Thor

Another classic ranked carry, Thor’s viability relies on his ability to wombo combo backliners with his dunk. While we don’t want to outright remove his ability to perform that combo, we want to make him more vulnerable while doing so, and we want to make sure that carries have a little more time to react and fight back.

Général

  • Réduction de la Santé de base de 475 à 460.

Barrage du Berserker (Berserker Barrage)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 10s à tous les Niveaux à 12/11,5/11/10,5/10s.

Enclume de l’Aurore (Anvil of Dawn)

  • Réduction des Dégâts de 100/165/230/295/360+90% à 100/160/220/270/340+85%.
  • Réduction des dégâts d’arc de 20/30/40/50/60 à 10/15/20/25/30.

Yemanja

Though this goddess has previously seen excessive nerfs due to her extreme performance in the absolute top end of competitive play, we feel confident that in the current meta, it’s finally time to give her a little help.

Omi

  • Augmentation du Soin par Niveau de 0,2 à 0,4.

Contre-Courant (Riptide)

  • Augmentation du Ralentissement de 10% à 15%.

Gronderie de la Rivière (River’s Rebuke)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 140s à tous les Niveaux à 140/135/130/125/120s.

Ymir

Ymir freeze you, then smash you like a pancake! Ymir feel even tougher than before, too!

Engelures (Frostbite)

  • Augmentation des dégâts infligés lors du malus de 10% à 15%.

Souffle de Glace (Frost Breath)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16/15,5/15/14,5/14s à 14s à tous les Niveaux.

Doublage des Nouveaux Costumes

  • Cupidon Archer de la Cour : Aimee Smith
  • Aphrodite Charmeuse de la Cour : Emma Onasch
  • Mulan Grand Honneur : Crystal Lee
  • Méduse Plaisir d’Eté : Farah Rishi
  • Ymir M. Mou : Andrew Wheildon

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