Patch 4.21 : Ombres sur Hercopolis
Merci à FunSoluces et Kingkkrool pour la traduction.
Nouveau Dieu
DISCORDE (DISCORDIA)
– Déesse des Conflits (Goddess of Strife) –
|
|
Romain |
|
|
Mage |
|
-
Compétence Passive – Compétition entre Dieux (Contest of Gods)
- Discorde est constamment en train de se comparer avec ses alliés pour savoir qui est le meilleur. Le Dieu de son équipe ayant infligé le plus de dégâts aux joueurs ennemis recevra un bonus proportionnel au niveau de Discorde.
|
|
-
Magie Incontrôlée (Unruly Magic)
- Discorde envoie un orbe de magie qu’elle ne contrôle pas dans un endroit blessant les ennemis touchés en chemin. Une fois à l’endroit en question, l’orbe se brise en 6 projectiles mineurs qui foncent dans toutes les directions, blessant tous les ennemis touchés et rebondissant contre les murs.
|
|
-
Conflit (Strife)
- Discorde crée une zone de Conflit infligeant des dégâts à tous les ennemis touchés. Si 2 Dieux ennemis ou plus sont touchés en même temps, ils seront affectés par Folie pendant 1s, les forçant à s’attaquer entre eux pour des dégâts supplémentaires. Le même effet s’applique aux Sbires. Si il n’y a qu’une seule cible d’un des types, alors elle sera Enracinée pendant un court instant à la place.
|
|
-
Comportement Instable (Erratic Behavior)
- Discorde saute sur une courte distance puis crée une zone de confusion là où elle atterrit. Une fois dans la zone, elle devient Invisible, gagnant un bonus de Vitesse de Déplacement et les Temps de Rechargement de Magie Incontrôlée et de Conflit sont réduits pour chaque 0,5s qu’elle reste dans la zone. Attaquer depuis la zone la révélera brièvement.
|
|
-
Compétence Ultime – Pomme d’Or de Discorde (Golden Apple of Discord)
- Discorde lance sa Pomme d’Or de Discorde infligeant des dégâts et passant à travers les Sbires et rebondissant contre les murs. Si la Pomme touche un Dieu ennemi, il subira des dégâts et sera obligé de tenir la Pomme. Les Dieux portant la Pomme deviennent intenables, ce qui les Entrave et les Intoxique pendant qu’ils se vantent. À la fin de l’effet, la Pomme explosera, infligeant des dégâts et répandant l’effet aux Dieux proches.
|
|
Discorde Rebelle
|
(Recoloré) |
Nouveaux Costumes de Dieux
Nouvelles Emotes
|
Kali Danse Premium
|
|
Arachné Spécial
|
|
Némésis Spécial
|
Aventure : Ombres sur Hercopolis
[Fonds d’Écran : 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920 ]
Le Dieu Fourbe, Loki, a kidnappé le Roi Hercule ! Voyagez jusqu’aux terres de la Mythologie Scandinave, affrontez des monstres légendaires et faites face à Loki dans une bataille finale épique ! Cette nouvelle Aventure de SMITE est disponible dans le 4.21 jusqu’au 4.24. Pour plus d’informations, visitez le site de l’Aventure ou la FAQ !
- • Bouquet Fourbe
- • Loki Agent des Ténèbres Limité
- • Avatar Voleur Limité
- • Thème Musical Limité
- • Ecran de Chargement Voleur Limité
- • Clef d’Or
- • Bonus, remportez une Clef d’Or supplémentaire après avoir acheté les autres Bouquets d’Aventure
- • Arche d’Or de l’Aventure
- • Cernunnos Roi Maudit Limité
Téléchargez ce Gif artistique
Odyssée 2018
- • Objets Achetables
- • Ganesh Shaman Primitif
- • Kali Exterminatrice
- • Sigle de Rappel – Panthéon Hindou
- • Nouveaux Quêtes et Accomplissements
- • Accomplissement Conquérant Hindou, récompense : Ecran de Chargement Hindou
Divers
- • Pack de Commentateur The Caster (Le Présentateur)
Équilibrages – Objets
|
Marteau d’Épine Noire (Blackthorn Hammer)
“Blackthorn Hammer has not seen much use since its addition to the game in Patch 4.1. It’s stats, Gold, and situational Passive have all felt underwhelming given the wide variety of other items Warriors (and sometimes Assassins) would be interested in. We are lowering the Gold cost on this item and increasing the HP threshold this Passive triggers at. The health this item provides combined with the passive gives players the tools to be hyper aggressive, and use their overall health to be a playmaker.”
|
- • Réduction du Coût de
2300 à 2200 d’Or.
- • Augmentation du Seuil de Santé pour le déclenchement du Passif de
30% à 40%.
|
|
Pierre de Fal (Stone of Fal)
“Stone of Fal is a counter item, meant to help players deal with high burst opponents. At 2700, it was often hurting players who built it, even in situations that warranted picking it up. We are reducing the cost of this item to reward players who find the right opportunity to build Stone of Fal.”
|
- • Réduction du Coût de
2700 à 2500 d’Or.
|
|
Dague du Reliquaire (Relic Dagger)
“Relic Dagger enables a unique Relic focused playstyle, especially with Support players using teamfight or initiating relics. We are increasing this Health this item provides to better allow Supports to bring this item into their build, giving them appropriate tankiness and utility for the cost.”
|
- • Augmentation de la Santé de
250 à 300.
|
Équilibrages – Dieux
|
AGNI
“Agni is getting a buff! In metas past, he often served as a mid-tier Mage who wasn’t the best or worst pick. In Season 4 however, he has failed to pull himself out of the bottom half of the god pool at any time. Items and meta shifts constantly move Gods balance points, and Agni has suffered from the changes this Season. When used well, his passive contributes a lot of Damage during a game, but requires Basic Attacks to charge it up. Agni’s Attack Speed per level was quite low compared to other Mages with Basic Attack Passives, so we hope to speed this up both to match other Mages and help him activate his Passive more often. Rain Fire is also going to be hitting harder and more often. Agni’s late game is largely around poking out his enemies while looking for a chance to commit off a Meteor stun. Allowing this to happen more often and be more punishing will give Agni the tool he needs to feel impactful, especially when combined with his passive bonus damage.”
|
|
Général
- • Augmentation de la Vitesse d’Attaque par niveau de
0,95 à 1,2.
|
|
Chute Incandescente (Rain Fire)
- • Augmentation de la Contribution Magique de
60% à 70% par Météore.
- • Réduction du Temps de Rechargement de
20s à 18s par Météore.
|
|
DAJI
“Da Ji getting some improvements to both her stats and her overall playstyle this patch. Since her release Da Ji has struggled to make her mark as an Assassin in both casual and competitive games. We are focused on changes that better enable her to get into a fight and apply her burns and bleeds. First, Da Ji’s Basic Attacks are seeing significant changes. They now are a standard Basic Attack with no unique timing or damage adjustments and have updated animations that better match when she is hitting an enemy. Horrible Burns is also receiving Haste, allowing her to Basic Attack without movement penalty while it is active. Weaving Basic Attacks and Horrible Burns should be smoother with these adjustments. Da Ji also has an interesting playstyle, looking to quickly get into a fight before using Paolao to get above the fight and pick off targets. We are increasing her Base Health to help he get into the thick of a fight while increasing the casting speed of the Paolao chains, allowing her to more consistently hit enemies.”
|
|
Général
- • Augmentation de la Santé de Base de
425 à 440.
- • Augmentation de la Santé par Niveau de
74 à 76.
- • La Progression et l’animation des Attaques de Base de Daji ont été mises à jour.
- • La Progression des Attaques de Base est maintenant 1/1/1 en terme de tempo et de dégâts. Chaque attaque a une animation unique.
|
|
Brûlures Horribles (Horrible Burns)
- • Daji bénéficie dorénavant de Hâte (n’est pas affectée par la pénalité de déplacement des Attaques de base) lorsque Brûlures Horribles est active.
|
|
Pào Lào (Paolao)
- • Réduction du temps de projection de la chaîne de
0,5s à 0,3s.
|
|
HOUYI
“Hou Yi is seeing a very targeted adjustment to Ricochet this patch. While he often struggles at most levels of play, his ability to quickly clear the Jungle early has made him a top pick in the Smite Pro League. His power there is limiting Hunter diversity, stagnating the amount of potential strategies that can be used. Ricochet will no longer deal it’s bonus damage per ricochet to minions, jungle monsters, or objectives. The bonus damage per ricochet will still apply to gods, but his ability to clear camps early and incredibly quickly will be lowered to give other Hunter and Support combinations a stronger opportunity to answer his level of early clear.”
|
|
Ricochet
- • Le Bonus de Dégâts du Ricochet ne s’applique maintenant qu’aux Dieux.
|
|
ISIS
“The Goddess of Magic is getting a boost to her mid game potential. Circle of Protection is a powerful tool Isis can bring to a fight, but early ranks of this ability are often not rewarding enough to deter opponents from engaging onto her or her team recklessly, especially since Isis lacks the damage to empower her ultimate that early.
We are increasing the Base Damage on Circle of Protection but reducing the per-level scaling so it ends at the same strength. Her ultimate will hit harder and be more rewarding when fully empowered, but her late game should remain at the same power it is now.”
|
|
Cercle de Protection (Circle of Protection)
- • Augmentation des Dégâts de Base de
160/200/240/280/320 à 180/215/250/285/320.
|
|
JANUS
“Janus is seeing some changes this patch that are focused on improving his overall performance while reducing some of his most frustrating moments. For the last few years he has always struggled at all levels of play and has gone in and out of SPL viability. His unreliability from Unstable Vortex and the one-shot potential of a cross map snipe is a large reason for this disparity. Unstable Vortex is seeing a damage increase on a single hit, with a reduction to the bonus damage for hitting both orbs. Players will still be rewarded for hitting with both but he should see more reliable success when this situation isn’t confirmed. Through Space and Time is also getting a damage buff, but will now scale less as it travels across the map. Players will be more rewarded for using this in more aimed and close scenarios, while being less rewarded for using this to travel across the map and incidentally one-shotting an opponent.”
|
|
Vortex Instable (Unstable Vortex)
- • Augmentation des Dégâts de Base de
90/150/210/270/330 à 100/165/230/295/360.
- • Augmentation de la Contribution Magique de
70% à 80%.
- • Réduction du Bonus du Double Coup de
30% à 20%.
- • Ancien Total de Dégâts :
117/195/273/351/429 (+91%).
- • Nouveau Total de Dégâts : 120/198/276/354/432 (+96%).
|
|
À Travers l’Espace et le Temps (Through Space and Time)
- • Augmentation des dégâts de base et de la Contribution Magique de
200/300/400/500/600 (+50% de votre Puissance Magique) à 300/400/500/600/700 (+75% de votre Puissance Magique).
- • Réduction des dégâts supplémentaires en fonction de la distance de
200% à 800 Unités à 100% de la Puissance Magique supplémentaire à 800 Unités.
|
|
ULL
“Ullr, Da Ji, and Janus have all had similar issues through their lifetime. They have struggled consistently across all levels of play with only situational SPL success and we are looking at issues in their kit that prevent them from being more successful than the bottom of the god pool. Ullr often has the lowest damage stat of all hunters, suffers from Mana issues, and has a few animation/ability issues that we are looking to fix. Bladed Arrow and Thrown Axe are seeing scaling increases to help him keep the pressure on as games move into the late game. Thrown Axe will now also leave Ullr’s hand quicker, better matching the current animation. Expose Weakness/Invigorate and Hail of Arrows/Glory Bound are seeing Mana cost reductions, helping Ullr have access to his utility skills more often. Hail of Arrows and Glory Bound are also seeing a few FX and bug fixes. Hail of Arrows’ target has improved clarity on both where it is in the world and if a target will be hit by the ability. Wield Axe/Wield Bow is also seeing a decrease to it’s cast time, making it match other stance switchers who need to respond to situations quickly like Hel.”
|
|
Maître d’Armes (Weapon Master) (Passif)
- • Inclue dorénavant une Jauge Passive pour garder une trace des Temps de Rechargement entre les états.
|
|
Flèche à Lames (Hache de Lancer) (Bladed Arrow (Thrown Axe))
- • Flèche à Lames :
- • Augmentation de la Contribution Physique de
70% à 80%.
- • Hache de Lancer :
- • Réduction du Temps de Lancement de
0,4s à 0,2s pour plus de cohérence avec ses animations actuelles.
- • Augmentation de la Contribution Physique de
60% à 70%.
|
|
Faiblesse Révélée (Fortification) (Expose Weakness (Invigorate))
- • Réduction du Coût de Mana de
60/65/70/75/80 à 50 à tous les niveaux.
|
|
Avalanche de Flèches (Saut de la Gloire) (Hail of Arrows (Glory Bound))
- • Avalanche de Flèches :
- • Mise à Jour des effets du cibleur pour rendre plus visible là où cette compétence peut tirer et quand elle infligera des dégâts à un ennemi.
- • Saut de la Gloire :
- • Correction d’un problème où Ull glissait lorsqu’il atterrissait à portée maximale.
- • Correction d’un problème où cette compétence consommait le Mana très tard.
- • Réduction du Coût de Mana de
70/75/80/85/90 à 60 à tous les niveaux.
|
|
Maniement des Haches (Maniement de l’Arc) (Wield Axes (Wield Bow))
- • Réduction du Temps de Lancement de
0,3s à 0,2s.
|