Notes du Patch du Mardi 2 Avril 2024
Patch 11.3
Notes de Mise à Jour Bonus 11.3
While the Battleground of the Gods is awaiting for SMITE 2, we decided to go to infinite and beyond at least for our underestimated Guardiens for now !
Equilibrage Bonus
Objets
Eclat Doré (Golden Shard)
This Shard still clear way too much. Let’s try to change a bit how it is perceived by our hunter who should learn to aim a little better and understand their weapon is not a f…ing bazooka!
- Cet objet n’inflige plus de dégâts aux Sbires mais double les dégâts infligés aux Dieux ennemis.
Transcendence
We feel this item is not purchased for its power really. People are looking for the cooldown reduction we are removing now to be sure they will stay in lane farming forever.
- Cet objet n’évolue plus et peut accumuler des charges à l’infini.
Phalange (Phalanx)
This item has been taken only for its stats, not for its passive…let’s change this.
- Réduction de la Protection Physique de 40 à 10.
- Réduction de la Santé de 200 à 10.
- Augmentation du bonus de Vitesse d’Attaque pour les Sbires de 10% à 100% par cumul.
- Augmentation du bonus de Protection des Sbires de 7 à 50 par cumul.
Colifichet du Sphinx (Sphinx’s Baubles)
People don’t know how to restrain themselves. We want them to pick this item but only when necessary. Stop picking items just because you’re told to. Use your brain…well for those who can…
- Suppression du bonus de Puissance.
- Ajout d’un bonus de 40 de Protection Physique et 60 de Protection Magique à la place.
Dieux
Arès
The God of War grants so much protection people forgot he is a walking fortress. Too much off-tank, not enough armored tank. Take protection and if you want to deal damage, you still have Gladiator.
Présence Bénie (Blessed Presence)
- Chaque objet de Rang 3 d’Aura confère également un bonus de 30 de Protection Physique et 30 de Protection Magique.
- Arès n’est plus limité par les seuils de Protection.
Défenses Renforcées (Bolster Defenses)
- Le bonus de Protection permet aux alliés de dépasser leur seuil maximal de Protection.
- Le bonus de Protection par le nombre de chaînes ne concerne plus les chaînes en cours mais les chaînes effectuées avec succès depuis la dernière mort d’Arès.
Artio
We wanted all Guardians to take an infinite bonus but Artio would be way too powerful if she could decay. Therefore, our bear girl will make everything her territory not in a liquid but in a vine way.
Vignes Empêtrantes (Entangling Vines)
- Effectuer la compétence vous confère une charge de Vignes Empêtrantes.
- Chaque charge de Vignes Empêtrantes augmente la durée de la compétence de 0,5s.
- Chaque charge de Vignes Empêtrantes augmente la portée de 5 unités.
- Les charges sont supprimées à la mort d’Artio si elle était sous forme de Druide au moment de sa mort.
Athéna
Okay, we admit we were a bit too far with this change. Cabrakan is losing a bit of his match-up against her now and we want instead her to work really hard to be useful in the fight, block, block and block! Let’s rock n’block baby!
Allonge (Reach)
- Cette compétence ne donne plus de charge de bloc.
Frappe Préventive (Preemptive Strike)
- Les charges de bloc bloquent à nouveau les Attaques de Base à 100%.
- Il n’y a plus de limite au nombre de charge de blocs cumulables.
- Athéna perd 12 charges de bloc à sa mort.
Atlas
The titan is too small and has no impact, or not enough. We thought maybe we should give him a true ultimate skill but we felt people would not understand this character is just a troll we created for those who never read those lines.
L’Astrolabe (The Astrolabe)
- Une fois la frappe utilisée, Atlas ne perd plus 20 d’énergie.
- Une fois la frappe utilisée, Atlas perd (16-Niveau) énergie.
- Il n’y a plus de limite d’énergie maximale.
- A chaque tranche de 20 d’énergie, le rayon de l’attaque et le temps de Tremblement sont doublés.
Bacchus
So, we feellt itt was a bitt nice to driink but alleco…allcau…halco…alaco? Nevermind, cheeers!
Alcool-O-Mètre (Drunk-O-Meter)
- Quand la Jauge est remplie au maximum, un nouveau fût est créé.
- Pour chaque fût plein, Bacchus est affecté par Intoxication à raison de Niveau %.
- Chaque fût plein se vide de moitié et double les dégâts et le rayon de la compétence Intoxication.
- A la mort de Bacchus, les fûts se renversent, déclenchant Intoxication dont les effets sont réduits à 10% et laisse au sol l’alcool avec les propriétés de Fumées Nocives d’Agni (un Agni peut les déclencher qu’il soit allié ou ennemi).
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- L’écran peut devenir légèrement flou pour chaque fût rempli. L’alcool est dangereux pour la santé, à consommer avec modération.
Bake-Kujira
Wwee tthhiinnkk wwhhaalleess aarree ccooll aanndd wwee wwaanntt ppeeooppllee ttoo ccoommuunniiccaattee lliikkee wwhhaalleess sslloowwllyy aanndd cchhiill aa bbiitt oorr aa lloott, iitt’ss uupp ttoo yyoouu bbuutt aallssoo ttoo uuss.
Lamentation du Yōkai (Yokai’s Lament)
- A chaque fois qu’un Dieu ennemi meurt dans la dilatation temporelle, celle-ci affecte également le temps de réapparition de ce Dieu.
- A chaque fois qu’un Dieu ennemi meurt dans la dilatation temporelle, la compétence dure 5 secondes de plus et double sa portée ; en outre, la dilatation temporelle est augmentée de manière permanente de 10%.
- Au-delà de 100%, les adversaires sont alors affectés par une inversion temporelle.
Cabrakan
The smasher lost his block-destroyer purpose and is completely useless now. Therefore, we want him to be hit and become invulnerable instead.
Bouclier de Réfraction (Refraction Shield)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls de Protections.
- La Protection bonus passe outre le maximum des Protections.
Cerbère
Do you know Lernaean Hydra? Doggy hasn’t enough heads. We hate cats and love puppy. We want more puppies. Let’s add some heads and tails!
Crachat Paralysant (Paralyzing Spit)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls de charge des têtes.
- Chaque tête bonus apparaît sur les côtés au moment d’utiliser cette compétence et tire dans la même direction concentrique que les autres.
- Seulement quatre coups suffisent pour l’Etourdissement.
- Cela ne modifie en rien la charge des trois têtes pour la compétence Souffle Horrible.
Charon
This is just a little balancing for other Guardians even if no one can reach this in a normal game, it’s just for trolls who don’t know how to peel anyway.
Passeur d’Ames (Ferryman of Souls)
- Il n’y a plus de limite à la Santé augmentée par cette compétence.
- Il n’y a plus de limite au nombre de pièces transportables à la fois.
Chtulhu
Do we really need to explain? We know some people made a mistake for him in the game, they have finally been fired, so is this ugly thing.
Général
- Suppression du personnage.
Fáfnir
Dwarves like gold. Dragon like gold. We want more gold. Donate more gold to our darwen dragon.
Avidité Sans Fin (Endless Greed)
- Il n’y a plus de limite à l’Or transportable ni au bonus de Protections..
Ganesh
Ganesha gives, Ganesha shares, Ganesha boosts, Ganesha elephants, but Ganesha cannot boost enough. Let’s turn the fate and it’s time to change his fate.
Coup du Sort (Turn of Fate)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls de cette compétence.
- Tout Dieu ennemi tué pendant cette compétence rallonge la durée du bonus de 4s.
Geb
Did you know the rock has been created as a giant bullet at first? He was fat and should not been knockable but it was to strong according to players so we had to remove it. We still couldn’t fly to the Sky, but now the Sky has come down to the Battleground of the Gods, he can roll to her. We want a romantic atmosphere and the rock will be able to come and come and come and come!!!!
Rouleau (Roll Out)
- Il n’y a plus de limite à la durée de cette compétence.
- Toutes les 3 secondes, les dégâts augmentent de 33%.
- La taille et la Vitesse de Geb augmentent proportionnellement avec le temps.
- Au bout de 12 secondes, les Dieux ennemis sont écrasés et Etourdis, n’arrêtant plus Geb mais réduisant sa taille de moitié à la place.
Jörmungand
He’s already too big to be played and bother everyone so why bother and play him with something else than his ulti? If it works, we’ll do the same change for Nuwa.
Le Serpent-Monde (The World Serpent)
- Jörmungand peut rester dans cette compétence indéfiniment.
Khépri
Erosion is a pain for our scarab who cannot roll dirt like he would want. And now, the big rock rolls way too fast and it way too big. He’ll be something uncrushable. If someones has a shield, it’s from Geb, if someones is a shield, it’s Khepri.
Fortitude
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls de Bouclier.
- Le Bouclier ne s’estompe plus avec le temps.
Kumbhakarna
We got complain again from Hindu. His lore reads he should sleep, so…let’s make him sleep more…
Dormeur (Sleepy)
- Cette Compétence n’a plus de Temps de Rechargement.
Kuzenbo
Did you know his water falls when he gets knocked up? But why would the water evaporate outside fights? It’s non-sense. Furthemore, he’s the king of the kappas and has now an endless crown.
Bol d’Eau (Water Bowl)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls.
- Les cumuls ne s’estompent plus avec le temps.
Maui
The fisherman is strong enough to fish anything but not fast enough to fish when he wants. Now, Maui will be able to fish an enemy God little by little to a tower or his fountain.
Manaiakalani
- Cette Compétence n’a plus de Temps de Rechargement et peut se déclencher elle-même.
Sobek
Just a balancing. All guardians should have an infinite power for tankiness and Neith’s son should not be any different. It’ll be just a stacking buff and he will be stopped by the protection cap anyway…for now…
Bénédiction du Nil (Blessing of the Nile)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls.
- Tout nouveau cumul rafraîchit la durée.
Sylvanus
Seeds are not really that strong but beginners forget they can and should drop some on other lanes to help. The problem is beginners fail their skills, of course, so do bots who don’t know how to peel and play as a support but it means the oldest seeds and sprouts disappear. Let’s help Groover grow its garden.
Croissance Verdoyante (Verdant Growth)
- Il n’y a plus de limite au nombre de graines posées en même temps.
Tellus
We wanted at first to increase her passive range and power to make her SMASH everything and slow in a very wide area but our testers complain telling it’s only because I love her and her tighs and…those legs…no, seriously, have you seen her calves? Er…sorry, they didn’t want me to buff her yet. I’m working on it but instead, she will have her passive activated forever as long as you don’t forget to let a stone near your fountain, not on the titan, of course, and my colleagues who don’t read this anyway won’t think about it and will think it’s just a longer bad heal and not about you can block a path in the jungle or anywhere. MUHAHAHAHAHAHA!!!! Er…sorry… Hail to the tighs!
Monolithe (Monolith)
- La Monolithe ne disparaît plus avec le temps.
- Plusieurs Monolithes peuvent être sur le terrain en même temps.
Xing Tian
Just like Charon, a balancing. It costs too much mana anyway and people don’t know how to manage it or even just aim, so…
Rage Consumante (Smouldering Rage)
- Il n’y a plus de limite au nombre de cumuls.
Yemanja
Those f…ers didn’t want me to boost my lovely Terra so I still won’t activate the fountain for her. They wanted Omi to regenerate faster in the fountain, and yeah yeah maybe later, but while she’s an hostage, she’ll at least will be able to make infinite rebounds, a little like bees. But it’s water, so it’s fine.
Eaux Réparatrices (Mending Waters)
- Il n’y a plus de limite au nombre de rebonds.
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- La compétence ne peut pas toucher deux fois la même cible mais peut dorénavant affecter les Sbires..
Ymir
Our pre-alpha testers love Ymir’s new wall on Smite 2 but we just cannot do the same thing here. Instead, it makes a long time and we think we have banned enough trolls who love to block their mates to spam walls from now. You can still destroy it, no matter you are an ally or a foe so don’t worry, at max level, you’ll just need twenty auto-attacks to destroy one. After a few tests, we could reach the opponent fountain in 135 minutes and 56 seconds against a full wall ride. Please share your own records!
Mur de Glace (Ice Wall)
- Le Mur n’est plus détruit avec le temps.
- Plusieurs Murs peuvent être présents en même temps.
- Réactiver la compétence en rechargement détruit tous les Murs en même temps.
- Il est possible de détruire les Murs à raison de (Niveau d’Ymir) Attaques de Base.
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Lemathelin 1 avril 2024 at 14 h 59 min -
Nice les rebonds infini !!